26 Aralık 2009 Cumartesi

Havalar Şaşırtıyor


24 Aralık Arı ve bahçe kontrolu, hava bulutlu güneş az az yüzünü gösteriyor.  Hava sıcaklığı 18 derece



Arı ve bahçe kontrolü yaparken arılarım yavru uçurarak bana hoşgeldin yaptılar.
Neşeyle,heyecanlı heyecanlı kovanın ve benim etrafımda uçuştular.
Bu durumu köpeklerin sahibini görünce sevinip yaptığı heyecanlı hareketlerine benzettim.




Bahçemdeki üç dört adet mürdüm türü erik ağacı bu mevsimde çiçek açıyor ve meyve veriyor.
Tekrar çiçek açıp tekrar meyve veriyor.Ağaç üzerinde  farklı zamanlarda oluşmuş meyveler ve açmakta olan çiçekler var.
Geçen senede bu ağaçlar böyle yaptılar.Ancak havalar dahada soğuduğunda meyveler kararmış ve dökülmüşdü.Bu durumu iklim değişikliğini gösteren örnekler olarak görüyorum.







Ovada bu tür olaylara raslamıyorum.Bahçe yüksekte olmasına karşın güneşi gören dallarda çiçeklenme ve meyve verme olaylarına raslıyorum.İlginç!

Mevsim değişikliğine bir örnek daha
Ahu dududa sürekli burada meyve veriyor.
Aralık ayında bu dalda oluşmuş 2 ci meyveler birazdan afiyetle yenecek şifa niyetine

2 yorum:

  1. Şevket bey şimdilerde kar yağarsa grip mikrobuda bu kadar hızlı yayılamaz,iklimler maalesef değişiyor,umarım yetkililer de kuraklık olayına çzüm bulacaklardır.Saygılar sunuyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sayın İlhami bey malesef bu konuda dünya geç kalmıştır.Küresel iklim değişiklerinin kötü sonuçlarını artarak yaşıyacağız.

    İnsanlığı bu noktaya paraya tapan cahillerin hırsı taşımıştır.

    Bu gün itibari ile petrolden,elektrik üretiminden kısaca teknolojiden vazgeçersek ve son sürat yok olanları yerine koyarsak belki bu felaketten kurtulabiliriz.Bunu da mümkün görmüyorum.

    Malesef bu gün bu kirliği yaratanlar fedakarlığı bu süreci yaratmayan insanlardan beklemekteler.

    Dünyada ki bu bin zengin insan dünyanın bu felakete sürüklendiğini bile bile üstünlüklerini bırakmamak için buna devam ediyorlar.
    Durum o kadar vahim.Saygılarımla

    YanıtlaSil