13 Mayıs 2010 Perşembe

Bu sezon arıcılık adına benim için zor ilkleri gerçekleştirdim.

25 şubatta ilk arı temin ettiğim arıcı Haydara müracaat ettik.Sağolsun bir ana verdi.Hemen ana kovana verildi. kovan Allahtan yalancıya kaçmamıştı.

7 martta ana kabul görmüş.Anayı çıkarmak için kafesin plastik telini bile parçalamışlardı.Anasız kalmak ne kadar zor demek ki !

Kabul gören ananın fotoğrafı yeni bir ana olduğu için eski A1 kovan numarası C1 olarak değiştirildi.





1 nisanda yaptığım kontrollerde B1 19çıtaya ulaşınça bölme kararı aldım

5 nisanda B1 kovanını 10çıta ve 9 çıta olarak böldüm.

24 nisanda B2 ilk oğulu verdi.Onu geçen yıl hazırladığım benim tasarımım olan termo sepetkarakovana aldım.

28 nisanda B2 de yapılan meme kontrolünde 23 gün olmasına rağmen çıkmayan analar vardı. Bu tür yörenin iyi bir arı ırkıdır.Memeler ziyan olmasın diye  bu memelerden keserek hırçın ve 4 yaşındaki seyrek yumurta atan kafkas A2 kovanının Anasını  sıkıp 2 adet ana memesini çivi ile tutturdum.Bu gün itibari ile ana kabul görmüş,çifleşmiş ve günlük yumurta ve küçük larvalar görüldü.

Ana sesi duyulan B2 kovanında bölmeden 24gün sonra çıkmayan memelerden birini ben yırtınca buradan bir ana çıktı,hareketli hareketli dolaşmaya başladı.Ancak arılar tarafından kanatlarından ayakarından ısırılınca uçuverdi .Şaşırmıştım;ana çıkar çıkmaz uçmuştu.Biraz sonra çerceveye kondu.Kimi arılar ona sokuldu bu defa çekiştirmediler ancak yeniden uçmaya başladı;önümde uçuyordu yakalamak için elimi uzattım biraz uğraşıp anayı avcumun içine hapsettim.Hemen Haydara telefon ettim bu ana yaşarmı diye oda bana iki arılı çıta çek bir kovana koy yanlız oradan uzağa götür dedi.Dediklerini yaptım, bu Sezeryan B4 kovanının anası bu gün itibari ile çiftleşti ve günlük yumurta ve larva görüldü.Bakalım bu ananın ömrü ne kadar olacak?

B2 de ana sesleri birkaç gün daha devam etti,ancak kovan başka oğul vermedi.8 çıta olmasına rağmen üstündeki katı almadım.Üst kattaki 3 kabarmış peteğe bu günlerde bal depolamaya başladılar.
Kışın ana kaybeden C1 bu gün 17 çıta, B1 bölündüğü halde bu gün ana ızgarasız 26 çıta ,bahar balı almayı umduğum A3 ise  ana ızgaralı 24 çıta geçen yılın oğulu tek kafkas ancak yörenin ırkına göre geri kalıyor.
Termo sepet yarıya kadar inmişti biraz kek verdim.
Yanlız olunca bu olaylarla ilgili fotoğraf almak zor oluyor.
Tüm arıcı arkadaşların bal sezonun bol ballı geçmesi temennisiyle.

2 yorum:

  1. Şevket bey işlerinizde başarı ,sezondada bol verim diliyorum.Anladığım kadarıyla herşey yolunda gidiyor.Başarı ve kolaylık dileklerimle.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim İlhami bey işleri yoluna koydum şimdilik bakalım daha hangi süprizlerle karşılaşacağız.Saygılarımla

    YanıtlaSil